top of page

DOGOTERAPIA


Dogoterapia jest to metoda wspomagająca proces rehabilitacji i terapii z udziałem odpowiadnio wyszkolonych psów w celu pomocy osobom niepełnosprawnym i nieprzystosowanym społecznie.

Polega ona na:

- poznawanie budowy działa psa

- kształtowanie orientacji w schemacie własnego ciała

- doskonalenie sprawności ruchowej

- stymulowanie zmysłów: słuchu, węchu i dotyku

- ćwiczenie koncentracji uwagi

- wywołanie spontaniczej aktywności dziecka w zabawie z psem

- okazywania emocji i uczuć związanych z kontaktem ze zwierzętami

- naśladowania ruchu poprzez obserwację czynności wykonywanych przez psa i naśladowanie ich np. chodzenia, siadanie, leżenie

- nauka samodzielności; samodzielne wykonywanie zadań z udziałem psa (chodzenie na smyczy, czesanie, elementy tresury)

- ćwiczenia relaksacyjne

Ja mam swojego psa - Rexa. Zauważyłem, że od kiedy z nami mieszka moi rodzice są mniej zdenerwowani i jest między nami lepiej. Pomógł mi on między innymi rozwijać umiejętności językowe i funkcjonować w planie dnia w bezkonfliktowy sposób. Mam swojego najlepszego przyjaciela, który zawsze ze mną jest :)

A Ty? Masz swojego najlepszego przyjaciela?


Featued Posts 
Recent Posts 
INFORMACJE
bottom of page